7 Eylül 2015 Pazartesi

KARA KRALİÇE KÖSEM / DEMET ALTINYELEKLİOĞLU

              Günaydın! Öncelikle uzun süredir paylaşım yapamadım. Bunun için kusura bakmayın sizi unutmadım. Artık tam gaz devam yazılarımı paylaşmaya. Siftahı Kara Kraliçe Kösem ile yapıyorum. 

          Bilindiği üzere Demet Altınyeleklioğlu tarihte önemli rol oynayan kadınların kitaplarını yazmıştır. Bunlar 6 kitaptan oluşan bir seridir. Ben hepsini okudum. Moskof Cariye Hürrem ve Cariyenin Kızı Mihrimah kitaplarının yorumlarını okumak isterseniz onları da yazdım. 



  
             Önceki beş kitap gibi bu kitapta Kösem'in kaçırılması, esir olduğu dönemler ve sonrada cariyelik dönemi sırasını izliyor. Aslında yazarken o kadar zorlanıyorum ki. Çünkü farklı hiç bir şey yok. Kösem'in, padişahla tanışması o kadar uzun sürdü ki ben sıkıldım artık. Yaklaşık dört yüz ellinci sayfadan sonra falan padişahı gördü. Demem o ki saçma derece de uzatılmıştı kitap. 

        Şimdi bana diyeceksiniz madem beğenmedin niye okudun diye. Cevabım sonlara doğru kitabın biraz daha hız kazanmasıydı. Sultan Ahmet ölmüş ve Osmanlı'nın başına Deli Mustafa geçmişti. Bundan sonra da kitap su gibi geçti valla ben bile anlamadım nasıl okuduğumu. 



              Şöyle bir toparlamam gerekirse; psikolojik tahliller çok fazlaydı. Okuyucuyu bununla sıkmamak gerekirdi bence. Bu kurgu bir kitap ama yinede söylemek istediğim bir şey daha var. Kösem Sultan olduğu gibi anlatılmamış. Kösem'in hayatta kalması, oğullarının başa geçmesi tesadüf gibi anlatılmış. Bu biraz beni üzdü. Tamam kurgu olabilir ama ben Kösem'in gerçekten yaptığı şeylerin de yazılmasını isterdim. 

          Okumak isteyenlere şimdiden iyi okumalar.

    Dipnot: Kara Kraliçe Kösem'i Tüyap kitap fuarından 15 TL ye almıştım. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder