8 Eylül 2015 Salı

MUTFAKTA BUGÜN

                  Günaydın millet! Bu aralar biraz fazla mutfakla haşır neşir oldum sanırım. Beni tanıyan bilir; yemek yapmayı sevmem ama yeni şeyler denemeyi severim. Bugünde patates kroket denedim. Önce size malzemelerini vereyim sonrada nasıl yaptığımı anlatayım. 


  •        Kişi sayısına göre patates
  •        Tuz 
  •        Karabiber
  •        Yumurta
  •        Galeta unu
  •        Kızartmak için sıvı yağ
           Öncelikle kişi sayısına göre seçtiğim (fotoğraftaki iki kişilik oldu) patatesleri soydum. 

                     Daha sonra bir kaç parçaya bölerek haşlamaya bıraktım. ( ben ocakta unuttum siz unutmayın a dostlar.) 
                       Haşlanan patatesleri sıcakken çatal yardımıyla iyice ezdim. Soğumaya bıraktım. 
                  Soğuyan patates püresini biraz üzerine basarak yuvarladım.
                    Artık patatesleri bitirdim. Şimdi de sırada dışını hazırlayıp kızartmak kaldı. 

              Bir tane yumurtayı alıp çırptıktan sonra içerisine yaptığım patates toplarını atıyorum. Çıkarttıktan sonra da galeta ununa buluyorum. 
                Yukarıda galeta ununu biraz az koymuşum siz bol bol koyun. 
            
            En son olarak da geriye kızartmak kalıyor. Aman dikkatli olun şayet ben her yerimi yaktım. O yüzden kroketleri yağın içerisinden çıkartırken biraz parçaladım. 
              İşte bu kadardı. Gayet kolay yani (ben bile yapabildiysem). 
          Geriye sadece yemek kaldı.
               Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder